Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Notícies :: Notícies de la Federació :: Antoni Camprubí. Soci d'Honor de la FCC

Titular notícies

Antoni Camprubí. Soci d'Honor de la FCC

Dimecres 9 Juny 2021

Antoni Camprubí, empresari, exhibidor cinematogràfic, cinèfil, activista cultural, persona senzilla, humil, de tracte exquisit, un home tranquil. La seva figura i el seu record estaran eternament esculpits, en lletres d’or, a la història del cinema a la ciutat de Figueres i aquest 2021, dos anys després de la seva mort, a la llarga nòmina de socis i sòcies d’honor de la Federació Catalana de Cineclubs.Al Cineclub Diòptria al 2014 li vam retre, en vida, l’homenatge i el reconeixement que es mereixia en motiu del trasllat de les nostres projeccions a La Cate al centre de la ciutat. Estem molt contents i honorats de que la seva figura s’afegeixi a la llarga nòmina d’altres referents del cineclubisme dels Països Catalans com els de Rosa Maria Ferrer, la família Porter, Josep Maria López Llaví, Ginés Fernández o el gran Tomàs Mallol, un altre alt-empordanès enyorat i enamorat del cinema com ho va ser ell. Si el Cineclub Diòptria existeix és, sobretot, gràcies a la complicitat i bonhomia de l’Antoni Camprubí. No l'oblidarem mai.

.