Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Notícies :: Notícies dels cineclubs :: ELS PREMIATS AMB ELS PREMIS NUNES ALS MILLORS CINECLUBS 2013

Titular notícies

ELS PREMIATS AMB ELS PREMIS NUNES ALS MILLORS CINECLUBS 2013

Dimecres 29 Octubre 2014

El jurat: Jordina Medalla ( Cineclub AC Granollers); Lourdes Feixa  (Cineclub Barcelona Espai de Cinema) i Xavier García Puerto (Director Festival REC)

Millor Cineclub 2013: Cineclub Vic
Millor programació de cinema català: Cineclub Sala 1 de Vilanova i la Geltrú
Millor cineclub Jove de menys de 10 anys: Cineclub Sitges

El jurat vol fer esment especial (malgrat no haver-se presentat als premis) del Cineclub La Garriga. Amb la campanya “SOS Alhambra” ha aconseguit la digitalització i la renovació del cinema de La Garriga. Ha demostrat com la societat civil, en aquest cas liderada pel cineclub La Garriga, ha estat capaç d’aconseguir una fita molt complicada en quant que la quantitat de diners que havien de reunir era molt alta. És un exemple per a tots els cineclubs de Catalunya que es veuen immersos actualment en situacions similars.

A continuació l'acta:

PREMI MILLOR CINECLUB JOVE (10 Anys o menys)
Premi: dues programacions del catàleg CINESUD

Per ser un cineclub que ha sabut adaptar-se a un públic molt específic en un entorn on el públic estranger és nombrós. Representen un model de cineclub equilibrat entre el gust dels programadors i els interessos del públic. Per totes aquestes activitats el públic ha respost amb una mitja d’espectadors per sessió molt alta, de fet una de les més altes de tots els cineclubs de Catalunya. Per totes aquestes raons el jurat ha decidit atorgar aquest premi al Club Sitges.

PREMI JOSE MARIA NUNES DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS AL CINECLUB AMB LA MILLOR PROGRAMACIÓ DE CINEMA CATALÀ
Premi: dues programacions de cinema català en DVD/BR de qualsevol distribuïdora

Per haver organitzat un cicle de cinema Català original i compromès, arriscat en quant a l’aposta cinèfila. Per haver sabut integrar un valor afegit en aquestes sessions convidant als realitzadors i organitzant activitats amb ells i el públic per aconseguir unes sessions molt participatives. Per tot això el jurat ha decidit atorgar aquest premi al Cineclub Sala 1 de Vilanova i la Geltrú.

PREMI JOSE MARIA NUNES DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS AL MILLOR CINECLUB DEL 2011
3 programacions en 35mm, DCP, DVD o BR; facilitat per la distribuïdora GOLEM

Per la seva llarga trajectòria; per la seva diversitat en la programació per arribar al màxim de públic possible. Per l’esforç de programar en un espai no central de la seva ciutat i malgrat la dificultat, omplir les seva sala sessió darrera sessió; per donar suport als realitzadors locals, per estar molt propers al teixit social de la ciutat amb múltiples col·laboracions. Representen la llarga tradició del cineclubisme català en un exercici d’excel·lència. Ha demostrat poder seguir la tradició cineclubista des de 1958 però tanmateix adaptar-se a les exigències dels nostres temps. Per tot això, considerem que el premi Jose Maria Nunes de la Federació catalana de cineclubs al millor cineclub del 2013 és per al Cineclub Vic.