Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Notícies :: Notícies de la Federació :: Curs online "El llenguatge cinematogràfic des de l'arribada de la televisió"

Titular notícies

Curs online "El llenguatge cinematogràfic des de l'arribada de la televisió"

Dilluns 22 Febrer 2021

Impartit per Oscar Pérez, realitzador i professor de cinema a la Universitat Pompeu Fabra. Les dates serien els 8, 15, 22 de març a les 18.30. Dues hores de durada.
Preu: 30€. Descompte per cineclubs federats 25€. Inscricións i informació escrivint a fcc@federaciocatalanacineclubs.cat

Els continguts de les tres sessions:

1. "L’aparició de la televisió i la seva immediata influència al panorama cinematogràfic". Parlarem del Direct cinema nord-americà i de la seva rèplica europea, el Cinema Vérité. Contrastarem l’obra de Robert Drew, Albert i David Maysles i Donn Alan Pennebaker amb els treballs de Jean Rouch i els seus hereus, Michael Moore, Nick Broomfield y Jordi Évole.

2. "La revolució digital i el cinema del canvi de segle". Parlarem del moviment Dogma i les seves desviacions. Repassarem l’obra de Lars Von Trier, Thomas Viterberg i Harmony Korin. I farem una incursió al cinema en primera persona a partir dels treballs d’Agnès Varda, Heddy Honigmann i Naomi Kawase.

3. "L’edat d’or de las sèries i el nou model de producció de las plataformes". Parlarem de cóm la finestra d’exhibició transforma el llenguatge i la comunicació. Repassarem l’obra de David Simon, Matthew Weiner, Lena Dunham i Phoebe Waller-Bridge, i els treballs per Netflix de David Fincher i Alfonso Cuarón.

.

Més sobre...: cursos , oscar pérez