Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Notícies :: Notícies de la Federació :: Neix l'Escola Popular de Cinema de la FCC

Titular notícies

Neix l'Escola Popular de Cinema de la FCC

Dimarts 9 Març 2021

L’Escola popular de cinema comença a caminar

Que una de les tasques de tota la vida de la Federació catalana de cineclubs és la formació de públics ja ho sabem. Que, malgrat això, fins ara, no ens havíem animat a posar en marxa una escola, també és veritat.

Hem aprofitat l’any 2020 per dedicar esforços i proves a concebre aquesta nova iniciativa, i farem tot el possible per a que tingui llarga vida. Ara mateix, com es diu, només podem oferir una versió “beta”, una criatura que ha de madurar i que encara camina amb bolquers. La nostra intenció és que, a partir de l’ús, l’anem millorant entre totes i tots, cooperativament.

En què consistirà? En primer lloc, l’escola popular vol ser un espai de visionat de films i debat, on qualsevol persona interessada pugui accedir a iniciatives molt diverses. En segon lloc, també volem facilitar trobades i producció col·lectiva de coneixement entre cineclubistes, dels cineclubistes amb directors i directores o amb altres persones i entitats cinèfiles d’altres àmbits, locals i internacionals.

Com ho farem? Ara mateix, tenim en ment quatre formats: 1. els cursos de tres sessions; 2. les Xerrades cineclubistes; 3. les trobades amb veus locals emergents; i 4. els tallers (aquests últims, en principi estan pensats com espais de dues hores en què diferents cineastes explicaran les seves influències o històries del cinema).

Quins canals utilitzarem? Encara que les primeres activitats seran en línia, la vocació de l’escola no és la de constituir una plataforma digital, sinó combinar el contacte a les xarxes amb moments presencials, quants més millor, en la mesura del possible.

De quines maneres s’hi podrà participar? No pretenem, ni molt menys, que el projecte quedi centralitzat a Barcelona, ni la programació ni la celebració de les activitats. A banda de les inscripcions a preus populars, també promourem activament que l’escola es converteixi en una eina que els cineclubs es facin seva, proposant temàtiques i formats o acollint activitats, així com millorant-la a partir de les crítiques constructives i els interessos plurals.

Dit això, esperem veure-us aviat formant part d’aquest nou experiment.

Salut i cinema,

Federació catalana de cineclubs

.

Més sobre...: escola popular de cinema