Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Notícies :: Notícies de la Federació :: Premi Guillemette Huerre de la FCC al Cineclub Cinema del Diable

Titular notícies

Premi Guillemette Huerre de la FCC al Cineclub Cinema del Diable

Divendres 12 Març 2021

Dissabte el Cineclub Cinema del Diable de Martorell va celebrar la III Mostra de curtmetratges dirigits per dones. L’auditori Joan Cererols va aplaudir amb entusiasme el treball de les directores.

El jurat format per Lourdes Feixa del Cineclub BEC de Barcelona, Mireia Iniesta del Cineclub 39 Escalons de Manacor i Noel Puigdollers en representació del Cineclub del Diable, va decidir lliurar el premi Guillemette Huèrre, dotat de 150€ i atorgat per l’associació catalana de cineclubs i l’associació d’amics de Miquel Porter i Moix, al curtmetratge “Todas mis avispas”, de Daria Molteni.

“Per haver sabut transmetre’ns amb el tempo de la càmera, el pas de les hores del dia, l’evolució del sons, la quotidianitat concreta de una relació maternofilial, així com el treball d’afecte, de cures i de paciència que son necessaris en tots el processos relacionals de la nostra vida.”

El jurat també va decidir fer una menció especial al curtmetratge “Med cezir tango”, de Meriç Atalar i Isabel Loyer.

“Pel poder evocador de les imatges d’aquest curtmetratge d’animació, amb una factura tècnica artesanal i una fluïdesa onírica que rivalitza perfectament amb produccions on normalment treballen desenes de persones.”

Vam comtar a més amb la presència de Berta Canivell, directora d’Ancestre, i es van projectar també els curts “Bubota” de Carlota Bujosa i “Ancora Lucciole” de Maria Elorza.

.